top of page

Jerod Taylor's Sins and Secrets Stage Play Group

Public·25 members

Alles Is Liefde(2007) UPD

"En wat doen we met de liefde ?" had deze beslist grappige film met enkele originele vondsten, ook kunnen heten.Er dwarrelen nogal wat personages rond, elke met zijn eigen liefdesprobleempje en het is onvermijdelijk dat het ene verhaaltje levensechter is dan het andere.Dat alles uitmondt in happy-ends vind ik best goed. Zo moet het in de liefde toch.De "lazy voice" van Dean Martin met "You're nobody 'till somebody loves you" is een passende entrée.

Alles is liefde(2007)

DOWNLOAD: https://www.google.com/url?q=https%3A%2F%2Fgohhs.com%2F2ug810&sa=D&sntz=1&usg=AOvVaw1hjkpoftI2dlfVvr08asH-

Klaasjes beste vriendin Simone (Anneke Blok), de moeder van het geredde meisje, is de spil in haar gezin. Haar man Ted (Thomas Acda) voelt zich vaak overbodig. Dat hij is ontslagen, durft hij haar niet te vertellen, maar zij komt er toch achter. Ook steelt hij een halsketting die hij Simone cadeau doet. Simone denkt door alle geheimzinnigheid dat Ted vreemdgaat en probeert dit te maskeren door hyperactief gedrag waardoor ze uiteindelijk geestelijk instort. Ted maakt het goed met haar en zegt dat zij niet alles hoeft te doen en hij ook best kan meehelpen in het gezin.

Victors zus Kiki (Carice van Houten), verkoopster bij de juwelenafdeling in de Bijenkorf, droomt van een prins op het witte paard. Een echte prins, kroonprins Valentijn (Jeroen Spitzenberger), droomt van haar. Tijdens de intocht van Sinterklaas ontmoeten zij elkaar wanneer het paard voor de koets waar Kiki op zit (Kiki is verkleed als cadeautje vanwege een reclamecampagne van de Bijenkorf), regelrecht naar Valentijn toeloopt. Prins Valentijn is op slag verliefd. Als hij de volgende morgen op de stoep van de Bijenkorf staat wordt hij afgewezen door Kiki; omdat hij nog nooit ergens iets voor heeft hoeven doen en alles hem is komen aanwaaien weigert zij in zijn armen te vliegen. Om alsnog met haar in contact te komen gaat hij als zwarte Piet bij de Bijenkorf werken. Nu ziet Kiki in dat hij wel degelijk wat voor haar over heeft en een wilde nacht is het gevolg. De volgende morgen sluipt hij echter zonder gedag te zeggen weg, via de daken. Kiki is boos, maar vergeeft hem.

Ik heb nog nooit een leuke nederlandse film gezien moet ik zeggen dus ja idd dit was ook geen zak aan en ik zou zeggen verander de titel naar ''alles is broccoli'' dat geeft de film toch iets meer flair wat dat ook mag betekenen.

Het is zondag en ik ben nog redelijk moe van gisterenavond, dus een uitgelezen kans om Alles is Liefde weer eens te zien, aangezien die gisteren werd uitgezonden. Ik heb het idee dat de film per keer dat je hem kijkt het iedere keer leuker wordt. Ik had een 3* staan, maar na de 3e keer ga ik dat verhogen na 4*. De film heeft gewoon alles wat het moet hebben. Originaliteit, veel verhaallijnen die prima bij elkaar passen, de bekende gezichten, alles zit erin. Ik ben dan ook erg benieuwd naar Alles is Familie.

Ik zou mijzelf niet een liefhebber van de Nederlandse film durven noemen. Negen van de tien keer vind ik het acteerwerk dramatisch en de scripts te flauw voor woorden om echt te kunnen boeien, maar uiteraard zijn er zoals altijd uitzonderingen en Alles is Liefde is er daar in mijn ogen één van. Het is een zeer geslaagde romantische komedie en het doet wat mij betreft alles goed. De balans tussen komedie en romantiek is in mijn ogen perfect.

Ondanks dat het een Love Actually rip-off is en ik het kopiëren van een script toch altijd een zwaktebod vind, is Alles is Liefde in mijn ogen toch beter geslaagd dan Love Actually. Laatstgenoemde film vond ik drie kwartier te lang duren en Alles is Liefde vloog voorbij en had zelfs nog wel even door mogen gaan. Zeker op het gebied van komedie doet Alles is Liefde in mijn ogen alles beter dan zijn Engelse voorbeeld. Heb meerdere malen dubbel gelegen van het lachen en dat had ik niet bij Love Actually.

Niet heel slecht, een aftreksel van Love Actually (zoals ik begreep, heb die film nooit gezien) en deze legde de weg neer voor de hele carrière van Johan Nijenhuis. Zo slecht als zijn films is deze gelukkig niet. Soms wel pijnlijk onleuk, maar in de regel wel vlot geschreven en soms oprecht lief en teder. Veel hangt ook samen met de acteurs. Acda is mijn favoriet niet, Blok is dan weer uitstekend, net als Romeyn. En een Paul de Leeuw kan ik wel goed hebben, net als Zeno. Die laatste kan echt niet acteren maar heeft een zekere oprechte ontwapende onbevangenheid waardoor je hem alles vergeeft. Verder wel een mager beestje dat toch nog te lang duurt en geen verrassingen heeft. 2,5*.

Victors Schwester Kiki ist Verkäuferin in der Juwelenabteilung eines großen Kaufhauses und träumt von der Ankunft eines Märchenprinzen. Bei der Ankunft von Sinterklaas geht das Pferd, auf dem Kiki sitzt (sie ist als Paket verkleidet, um Werbung für das Kaufhaus zu machen) durch, und läuft direkt auf Kronprinz Valentijn zu, der sich augenblicklich in sie verliebt. Am nächsten Tag besucht Valentijn Kiki im Kaufhaus, doch sie weist ihn ab, da er sich in ihren Augen noch nie für etwas anstrengen musste, sondern ihm alles zugeflogen ist. Um ihr dennoch nahe sein zu können, arbeitet der Kronprinz von da an als Zwarte Piet im Kaufhaus. Kiki ist beeindruckt von seinem Bemühen und geht endlich auf sein Werben ein. Nach einer stürmischen Nacht verschwindet Valentijn jedoch ohne Verabschiedung. Zunächst ist Kiki wütend, sie kommt aber darüber hinweg.

Toch zou dit alles niet veel waard zijn zonder een aansprekend scenario. De voor die taak gestrikte Kim van Kooten laat zien dat zij het specifieke genre en de specifieke vorm volledig in de vingers heeft. Door de vanzelfsprekendheid waarmee de verhaallijntjes elkaar hier afwisselen, kruisen en weer hun eigen weg gaan, zou je bijna vergeten dat dit het punt is waarop veel mozaïekfilms de mist ingaan. Bovendien is de scenariste ervaren genoeg om te weten dat romantiek alleen gedijt bij het nodige liefdesverdriet, en dat een komedie het niet zonder tragiek stellen kan.

In sommige situaties, in het bijzonder bij verbroken relaties, kan het lijken alsof verzoening onbereikbaar is. Dan is het goed om te beseffen dat het verlangen naar verzoening er al een begin van is. Christus neemt alles dat uitzichtloos lijkt op zich en wij kunnen aan Hem toevertrouwen wat genezing nodig heeft. Dat maakt ons bereid om alle mogelijkheden aan te grijpen voor een stap op weg naar een oplossing, hoe klein die ook is. 041b061a72

About

Welcome to the group! You can connect with other members, ge...
bottom of page